مطب ایمپلنت و زیبایی دکتر سمیه ابراهیم گل

02188082941 02186128996 شنبه تا جمعه 9 الی 21 حتی ایام تعطیل

عفونت لثه باعث بدتر شدن زوال عقل در بیماران آلزایمر می شود

عفونت لثه باعث بدتر شدن زوال عقل در بیماران آلزایمر می شود - پژوهش جدیدی ارتباط بین عفونت لثه و افزایش نقص شناختی در کسانی که در مراحل اولیه بیماری الزایمر قرار دارند.

1402/06/08

عفونت لثه باعث بدتر شدن زوال عقل در بیماران آلزایمر می شود

عفونت لثه باعث بدتر شدن زوال عقل در بیماران آلزایمر می شود - کلینیک دکتر ابراهیم گل

ارتباط بین عفونت لثه و افزایش نقص شناختی

پژوهش جدیدی که دانشکده کینگ دانشگاه سات امپتون لندن در سال 2016 منتشر کرد ارتباط بین عفونت لثه و افزایش نقص شناختی در کسانی که در مراحل اولیه بیماری الزایمر قرار دارند را آشکار کرد. (توصیه می شود مقاله ایمپلنت دندان را نیز مشاهده کنید ) این گروه تحقیقاتی، بر روی 59 فرد مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط مطالعه کردند و آنها را به مدت 6 ماه تحت نظارت قرار دادند.

در ابتدا و انتهای دوره تحقیقات، یک متخصص دندانپزشک وضعیت سلامت شرکت کننده ها را بررسی کرد. محققان نمونه خون شرکت کنندگان را برای بررسی بیشتر (مثلا ارزیابی نشانگرهای التهاب) دریافت کرده و همچنین در ابتدا و انتهای دوره تحقیقات، آزمون های شناختی از شرکت کنندگان به عمل آوردند.

نشانگرهای التهابی

کسانی که در ابتدای پژوهش دچار بیماری لثه بودند، شش ماه بعد نقص شناختی شان شش برابر کسانی بود که در ابتدا بیماری لثه داشتند. همچنین در کسانی که بیماری لثه داشتند، افزایش نشانگرهای التهابی در خون دیده شد. بر اساس یافته های محققان و پژوهش های پیشین، به نظر میرسد عفونت لثه با افزایش واکنش التهابی در بدن باعث بدتر شدن اختلال شناختی می شود.

اختلال شناختی

این محققان می گویند: ما بر اساس یافته های مختلف تحقیقات گوناگون از جمله این پژوهش معتقدیم که وجود دندان هایی که عفونت فعال لثه در اطراف آنها وجود دارد منجر به افزایش گسترده نوعی مولکول های التهابی در سرتاسر بدن می شود که با افزایش عواقبی مانند اختلال شناختی و بیماری های قلبی عروقی همراه است.

این پژوهش پیشنهاد می کند که درمان موثر لثه انجام شود تا جمعیت این مولکول ها کم و نزدیک به افراد سالم شود. این محققان بیان می دارند شمار شرکت کنندگان در این پژوهش محدود بوده است.

توصیه می شود ارتباط بین بیماری لثه وی نقص شناختی در پژوهش های بزرگتر بررسی شود. مطالعات بعدی باید به بررسی مکانیسم دقیق تاثیر عفونت لثه بر نقص شناختی در مغز بپردازد. همچنین در سایت oralhealthgroup اطلاعات مفیدی وجود دارد.

ویدیو نظرات بیماران دکتر ابراهیم گل - عفونت لثه باعث بدتر شدن زوال عقل در بیماران آلزایمر می شود

ایمپلنت فوری دندان

کاشت ایمپلنت + روکش دندان + تحویل فوری حتی یک روزه

کاشت ایمپلنت و روکش دندان - تحویل فوری حتی یک روزه - عفونت لثه باعث بدتر شدن زوال عقل در بیماران آلزایمر می شود
ایمپلنت دندان ( Dental Implant ) یا فیکسچر در اندازه ریشه دندان جایگزین دندان از دست رفته می شود.

پس از جوش خوردن ایمپلنت قالبگیری انجام می شود و پس از ساخته شدن پروتز در لابراتوار، روکش به بیمار تحویل داده می شود؛

گاهی می شود این پروسه را حتی در یک روز انجام داد.

در صورتی که یک یا تعدادی از دندان هایتان را از دست داده اید و نیاز به اطلاعات بیشتر دارید،

ناشناس
۱۴۰۰/۰۴/۰۵۰۰
پاسخسلام وقت خوش،دندان6فک بالا چپ 15 سال قبل کشیده شده و جای آن خالی است آیامیشود آن را ایمپلنت کرد.اکنون 50ساله هستم.
با سپاس از سایت خوبتون
۱۴۰۰/۰۴/۰۹۰۰

سلام روز به خیر

در صورت تمایل میتوانید عکس رادیوگرافی دندان های خود را از طریق واتساپ برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم.

شماره واتساپ:09363252339

ناشناس
۱۳۹۹/۱۲/۲۵۰۰
پاسخسلام هزینه درمان لبخند لثه ای چقدره؟و چقدر زمان میبره
با تشکر فراوان
۱۳۹۹/۱۲/۲۶۰۰

سلام روز خوش

برای اطلاع از هزینه درمان لیفت لثه با مطب تماس بگیرید تا همکارانم راهنماییتون کنن.

شماره تماس: 86128996

بیوک صمدی
۱۳۹۹/۱۱/۰۵۰۰

سلام منون از سایت خوبتون درمان جراحی زیبایی لثه رو شما با لیزر انجام میدید؟

۱۳۹۹/۱۱/۱۹۰۰

سلام وقت بخیر

بله درخدمتیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 86128996 تماس بگیرید تا همکارانم توضیحات لازم رو خدمتتون ارائه بدن.

در صورتی که الان امکان تماس ندارید مقاله زیر رو مطالعه کنید:

آدرس :شهرک غرب - بلوار دادمان - بین خیابان فلامک و بلوار فرحزادی - خیابان فخارمقدم - کوچه گلبرگ یکم شرقی- پلاک 4 - واحد 2

تلفن : 86128996

dr. ebrahimgol location